Ανακοινώσεις

ΕΣ. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 2021-22

 

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

της Σχολικής Μονάδας

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+:

http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-

 

1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Σχολική μονάδα

Δημοτικό

Αριθμός τμημάτων

Επτά (7)

Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας

124

Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας

18

Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων

Π.Ε 70: 7 εκπαιδευτικοί

Π.Ε 70 ΕΑΕ: 1 εκπαιδευτικός

Π.Ε 91,01: 1 εκπαιδευτικός

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και ΚαινοτομώΔημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 

 

 

 

 


 

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)

 

Το όραμά μας

 

Όραμά του σχολείου μας είναι η δημιουργία μιας εκπαιδευτικής κοινότητας, μέσα στην οποία εκπαιδευτικοί και μαθητές σε συνεργασία μεταξύ τους, με σεβασμό στη διαφορετικότητα, ακολουθώντας τα δημοκρατικά ιδεώδη, δημιουργούν, καινοτομούν και οικοδομούν γνώση και μάθηση. Όλα αυτά μέσα σε ένα ευχάριστο περιβάλλον. Οραματιζόμαστε αυριανούς πολίτες με ανεπτυγμένες δεξιότητες της ζωής και του νου, οι οποίοι/ες θα διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες, με θετικές στάσεις και πεποιθήσεις,  κοινωνική ευθύνη, οικολογική συνείδηση, ενσυναίσθηση και γνώση των δικαιωμάτων τους. Πολίτες οι οποίοι/ες θα ενδιαφέρονται για τη βελτίωση, τόσο της δικής τους ζωής, όσο και του κοινωνικού συνόλου.

 

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες

 

Οι στόχοι της σχολικής μας μονάδας, μέσα από τα εργαστήρια που θα υλοποιηθούν, είναι οι μαθήτριες/τριες:

·      να κατανοήσουν τη σημαντικότητα της διατροφής και την ενσωμάτωση της άσκησης στην καθημερινότητα

·      να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες

·       να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους, να αναγνωρίσουν τη μοναδικότητα και να αποδεχτούν τη διαφορετικότητα

·       να αναγνωρίσουν προσωπικά αισθήματα και να καλλιεργήσουν την ελεύθερη προσωπική έκφραση

·      να ενισχύσουν την προσωπικότητά τους αλλά και τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ τους με την καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας, επικοινωνίας και αποδοχής της διαφορετικότητας

·      να καλλιεργήσουν κλίμα συνεργασίας αλληλοσεβασμού και αίσθηση της ισότητας ανάμεσα στα δύο φύλα

·      να γνωρίσουν το σώμα τους και τις αλλαγές στην εφηβεία

·      να αποκτήσουν οδική συμπεριφορά

·      να καλλιεργήσουν το σεβασμό και την αγάπη τους για τα ζώα

·      να αποκτήσουν γνώσειςόσον αφορά τους φυσικούς κινδύνους και ειδικότερα για το σεισμό

·      να καλλιεργήσουν δεξιότητες του νου, της ζωής και της τεχνολογίας μέσω παιχνιδιών ζωγραφικής και βίντεο που αφορούν την προετοιμασία πριν το σεισμό, κατά τη διάρκεια του και μετά το σεισμό

·      να γνωρίσουν το δασικό οικοσύστημα

·       να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος και να καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση προάγοντας την έννοια της αειφορίας και την ανάγκη διατήρησης της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς

·       να αντιληφθούν την αξία της τοπικής και παγκόσμιας φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από την αναζήτηση των προβλημάτων και των τρόπων προστασίας τους 

·      να αντιληφθούν βασικά κοινωνικά προβλήματα

·      να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και να αντιληφθούν την αξία της οικογένειας

·      να έρθουν σε επαφή με την έννοια του εθελοντισμού και των  δυνατοτήτων προσφοράς προς το συνάνθρωπο

·      να κατανοήσουν έννοιες όπως διαφορετικότητα,  εθελοντισμός, αποταμίευση

·      να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και να εκτιμήσουν τη σημαντικότητά τους στην ομαλή συνύπαρξη των ανθρώπων

·      να καλλιεργήσουν καλές πρακτικές που θα οδηγήσουν στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και στη συνειδητή ανάληψη πρωτοβουλιών με εθελοντικό χαρακτήρα

·      να ανακαλύψουν τη δύναμή τους ως άτομα - μέλη της κοινωνίας

·      να κατανοήσουν την έννοιατου σχολικού εκφοβισμού και αναζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης 

·       να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους παίζοντας

·      να εξοικειωθούν με τις δυνατότητες και τις εφαρμογές των νέων τεχνολογιών

·      να εξασκηθούν σε παιχνίδια ρόλων και να καλλιεργήσουν ομαδικό πνεύμα

·      να εμβαθύνουν στην αξία της συνεργασίας, της επιμονής και της υπομονής

·      να κατανοήσουν την έννοια του επαγγέλματος, της σταδιοδρομίας και της επιχειρηματικότητας μέσω της γνωριμίας με παλιά και νέα επαγγέλματα

·       να εμβαθύνουν στους παράγοντες που συμβάλλουν στην επιλογή του επαγγέλματος 

·      να ανακαλύψουν κλίσεις και ταλέντα που θα οδηγήσουν στο σωστό επάγγελμα

 

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

 

ως προς τη  Θεματική Ενότητα

01/10/2021 – 30/11/21

Φροντίζω το περιβάλλον

 

Τάξη Α΄: Τμήμα Α1

Επιμέρους θεματική ενότητα: Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά

Ο δικός μας τίτλος: «Οι φίλοι μας τα ζώα»

Εργαστήριο 1ο: Δημιουργία συμβολαίου ομάδας. Εισαγωγική συζήτηση.

Εργαστήριο 2ο: Παρουσίαση προϊόντων που παράγονται από τα ζώα. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη.

Εργαστήριο 3ο: Ζώα υπό εξαφάνιση.

Εργαστήριο 4ο: Σύγκριση ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον και σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής. Προβολή σχετικού βίντεο.

Εργαστήριο 5ο: Παιχνίδι ρόλων.

Εργαστήριο 6ο: Δημιουργία κολάζ. Περίπατος στο πάρκο της περιοχής μας – Καταγραφή των ζώων.

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση και αναστοχασμός.

 

Τάξη Α΄: Τμήμα Α2

Επιμέρους θεματική ενότητα: Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά

Ο δικός μας τίτλος: «Αλάτι… αλλά τι;»

Εργαστήριο 1ο: Εισαγωγή στο θέμα. Προβολή παραμυθιού «Η θάλασσα με το αλάτι»

Εργαστήριο 2ο: Φαγητά με κρυμμένο αλάτι.

Εργαστήριο 3ο: Παιχνίδι παντομίμας.

Εργαστήριο 4ο: Παίζουμε με το αλάτι

Εργαστήριο 5ο:Πειράματα με το αλάτι

Εργαστήριο 6ο: Αλάτι ψιλό- χοντρό.

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση – Αναστοχασμός. Επίσκεψη στο μουσείο του άλατος.

 

Τάξη Β΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία

Ο δικός μας τίτλος:« Η γη όταν χορεύει κουνιέται κι αγριεύει»

Εργαστήριο 1ο: Φυσικοί κίνδυνοι

Εργαστήριο 2ο: Τι είναι ο σεισμός;

Εργαστήριο 3ο: Ποιος ήταν ο εγκέλαδος;  - Μύθοι γύρω από τον σεισμό

Εργαστήριο 4ο: Τι προετοιμασίες πρέπει να κάνω πριν το σεισμό; Εργαστήριο 5ο: Τι κάνω κατά τη διάρκεια του σεισμού;

Εργαστήριο 6ο: Τι πρέπει να κάνω μετά τον σεισμό;

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση –πόσο έτοιμος/η είμαι αν γίνει

σεισμός ;

 

Τάξη Γ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Ο δικός μας τίτλος: «Ανακαλύπτοντας το παρελθόν, σχεδιάζοντας το μέλλον»

Εργαστήριο 1ο: Ας γνωριστούμε -ποιοι είμαστε;

Παιχνίδι γνωριμίας. Δημιουργία μόμπιλε

Εργαστήριο 2ο :Αναζητώντας τα Μνημεία της Τοπικής Κληρονομιάς. Αναζήτηση πληροφοριών για μνημεία πολιτισμού. Δημιουργία κολάζ.

Εργαστήριο 3ο: Γνωριμία με την Πολιτιστική Κληρονομιά. Προβολή βίντεο και αποτύπωση αυτού που είδαν σε ζωγαφιά.

Εργαστήριο 4ο: Αναζητώντας την τοπική και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας. Περίπατος στα ιστορικά κτήρια του Αιτωλικού.

Εργαστήριο 5ο: Από τι κινδυνεύουν τα μνημεία; Προβολή βίντεο και συζήτηση με τους μαθητές/τριές

Εργαστήριο 6ο: Αφηγήσεις και κατασκευές πολιτισμού. Παιχνίδι αφήγησης των εργαστηρίων και κατασκευή μνημείων από πλαστελίνη.

Εργαστήριο 7ο: Πόσο σημαντική είναι η πολιτιστική κληρονομιά Αξιολόγηση. Μαργαρίτα συναισθημάτων

 

 

Τάξη Δ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: «Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά»

Ο δικός μας τίτλος: «Ανακύκλωση»

Εργαστήριο 1ο: «Γνωριμία με την ανακύκλωση»

Προβολή σχετικού βίντεο και γνωριμία με τους κάδους διαλογής χαρτιού, μπαταριών και καπακιών

Εργαστήριο 2ο: «Η ανακύκλωση στην τάξη μας»

Κατασκευή κάδων διαλογής για την τάξη μας

Εργαστήριο 3ο: «Ανακυκλώσιμα υλικά»

Κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά

Εργαστήριο 4ο: «Εικαστικές δημιουργίες»

Δημιουργία αφίσας για την ανακύκλωση

Ζωγραφική-δημιουργία πινακίδων

Εργαστήριο 5ο: «Η ανακύκλωση μέσα από βιβλία»

Ανάγνωση σχετικών βιβλίων-παραμυθιών

Εργαστήριο 6ο: «Ανακύκλωση χαρτιού»

Φτιάχνουμε ανακυκλωμένο χαρτί και ζωγραφίζουμε πάνω σε αυτό.

Εργαστήριο 7ο: «Αξιολόγηση-Αναστοχασμός»

Φύλλα αυτοαξιολόγησης με ακροστιχίδες-σταυρόλεξα-ερωτηματολόγιο

                  

Τάξη Ε΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία

Ο δικός μας τίτλος: «Αλλάζουμε εμείς… όχι το κλίμα»

Εργαστήριο 1ο: Γνωριμία με την ομάδα και την κλιματική αλλαγή. Προβολή βίντεο

Εργαστήριο 2ο: Το κλίμα αλλάζει… η ζωή αλλάξει. Χάρτες Google.

Εργαστήριο 3ο: Η κλιματική αλλαγή είναι παντού. Παιχνίδι με καρτέλες

Εργαστήριο 4ο: Η κλιματική αλλαγή είναι παντού (συνέχεια). Παγκόσμιος  χάρτης. Φύλλο εργασίας 2.

Εργαστήριο 5ο: Τα μαύρα σύννεφα. Σενάριο Γκόρτζος

Εργαστήριο 6ο: Τα μαύρα σύννεφα (συνέχεια).

Εργαστήριο 7ο: Αλλάζουμε εμείς, όχι το κλίμα. Αξιολόγηση -Αναστοχασμός

 

Τάξη ΣΤ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Ο δικός μας τίτλος: «Λίμνη Βιστωνίδα: Γνωρίζω το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της »

Εργαστήριο 1ο: Πρώτη επαφή με το θέμα - Χωρισμός σε ομάδες. Παρακολούθηση βίντεο.

Εργαστήριο 2ο: Γνωριμία με το Πόρτο Λάγος Όταν ο Ηρακλής επισκέφτηκε την Βιστωνίδα. Παρουσίαση power point

Εργαστήριο 3ο: Οι δύο αρχικές ομάδες παρουσιάζουν το υλικό τους.

Εργαστήριο 4ο: Τροφική αλυσίδα. Παρακολούθηση βίντεο

Εργαστήριο 5ο: Συνέπειες κίνδυνοι που απειλούν τη λιμνοθάλασσα λόγω ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη.

Εργαστήριο 6ο: Λύσεις – προτροπές των μαθητών για τη σωτηρία της λίμνης Βιστωνίδας μέσω δημιουργίας αφισών. Δημιουργία αφίσας.

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση- ημερολόγιο.

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

01/12/2021 – 31/01/22

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

 

Τάξη Α΄: Τμήμα Α1

Επιμέρους θεματική ενότητα: Ανθρώπινα Δικαιώματα

Ο δικός μας τίτλος: «Το σχολείο της Συμπερίληψης: Η αναπηρία ως αφορμή»

Εργαστήριο 1ο: Ιδεοθύελλα – Εννοιολογικός χάρτης

Εργαστήριο 2ο: Φύλλο εργασίας 1 και 2

Εργαστήριο 3ο: Γνωρίζω τα συναισθήματα

Εργαστήριο 4ο: Είμαι ξεχωριστός/ή

Εργαστήριο 5ο: Συνέντευξη από άτομο με αναπηρία

Εργαστήριο 6ο: Οι μαθητές/τριες μπαίνουν στη θέση του άλλου.

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση και αναστοχασμός.

 

Τάξη Α΄: Τμήμα Α2

Επιμέρους θεματική ενότητα: Ανθρώπινα Δικαιώματα

Ο δικός μας τίτλος: «Είμαι παιδί… Έχω φωνή»

Εργαστήριο 1ο:Παρακολούθηση του παραμυθιού. «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα»

Εργαστήριο 2ο: Κατασκευή μαγικού μολυβιού

Εργαστήριο 3ο: Κατασκευή αφίσας

Εργαστήριο 4ο: Αναγνώριση αναπηριών

Εργαστήριο 5ο: Κινητικές δραστηριότητες

Εργαστήριο 6ο: Κατασκευή «Φαγομηχανή Φόβου»

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση - Αναστοχασμός

 

Τάξη Β΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Ο δικός μας τίτλος:« Η ζωή σου ομορφαίνει

Όταν θέλεις να προσφέρεις…»

Εργαστήριο 1ο: Δημιουργώντας την ομάδα προσφοράς

Εργαστήριο 2ο: Το χέρι μου απλώνω, βοήθεια να δώσω

Εργαστήριο 3ο: Εγώ, οι αξίες μου και οι άλλοι

Εργαστήριο 4ο: Ποιος είμαι, για ποιον νοιάζομαι και τι ελπίζω

Εργαστήριο 5ο: Ο εθελοντισμός, τα χαρακτηριστικά του και η Αλληλεγγύη

Εργαστήριο 6ο: Γίνομαι εθελοντής του εθελοντισμού

 

Τάξη Γ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Ο δικός μας τίτλος: Σταματώ τις διακρίσεις-Αποδέχομαι τον «Άλλο»

Εργαστήριο 1ο: Ας γνωριστούμε ξανά-Μοιάζουμε ή διαφέρουμε;

Εργαστήριο 2ο: Εμείς και…. οι Άλλοι

Εργαστήριο 3ο: Μια εικόνα… χίλιες πράξεις

Εργαστήριο 4ο: Παρουσίαση ταινίας «Έλμερ». Στη συνέχεια επεξεργαζόμαστε ένα απόσπασμα από την ιστορία του Έλμερ.

Εργαστήριο 5ο: Καθρέπτης και παράθυρο. Αξιοποιώντας το κείμενο από το προηγούμενο εργαστήριο σχεδιάζουν σε ένα χαρτόνι την πορεία του πρωταγωνιστή (αφετηρία, διαδρομή, εμπόδια, πρόσωπα που βοθκοφν, τελικό σημείο).

Εργαστήριο 6ο: Ημερολόγια χαρακτήρων. Κάθε παιδί της ομάδας αναλαμβάνει και έναν ρόλο/χαρακτήρα του βιβλίου και γράφουν το ημερολόγιο χαρακτήρα.

Εργαστήριο 7ο: Του κόσμου τα παιδιά:  Αξιολόγηση. Οι μαθητές/τριες χωρισμένοι σε ομάδες παίρνουν 10 λευκές καρτέλες στις οποίες γράφουν πράγματα που θεωρούν αναγκαία για τη ζωή. οι μαθητές/τριες φτιάχνουν έναν μεγάλο ήλιο και ζωγραφίζουν παιδιά από όλο τον κόσμο (μόμπιλε).

 

Τάξη Δ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: «Ανθρώπινα δικαιώματα»

Ο δικός μας τίτλος: «Τα δικαιώματα των παιδιών»

Εργαστήριο 1ο: «Ας γνωριστούμε ξανά!»

α) Το μαγικό κουτί

β) Συμπλήρωση ανθρώπινης φιγούρας/σκίτσο

γ) Αφίσα τάξης

Εργαστήριο 2ο: «Τι χρειάζεται ο άνθρωπος, για να ζήσει!»

α) Φύλλο εργασίας

β) Το bingo των αναγκών, επιθυμιών

γ) Καρτέλες αναγκών, επιθυμιών

Εργαστήριο 3ο: «Επιθυμίες, ανάγκες αλλά και δικαιώματα»

α) Φύλλο εργασίας

β) Συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης

Εργαστήριο 4ο: «Τα δικαιώματα των παιδιών»

 α) Δημιουργία αφίσας

β) «Έχω δικαιώματα!»-Καταγράφουν σε καρτέλες όσα δικαιώματα θεωρούν ότι έχουν κατακτήσει.

Εργαστήριο 5ο: «Γνωριμία με κείμενα άρθρων από τη Σύμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών»

Εργαστήριο 6ο: «Έχουν δικαιώματα!»

Επεξεργασία διαφορετικών φωτογραφιών παιδιών

Εργαστήριο 7ο: «Μπορώ να βοηθήσω!»

α) Επεξεργασία κινούμενων σχεδίων της Unicef

β) Δημιουργία συννεφόλεξου

γ) Δημιουργία αφίσας

δ) Διάχυση μέσω ιστοσελίδας του σχολείου

 

Τάξη Ε΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Ο δικός μας τίτλος: «Νοιάζομαι»

Εργαστήριο 1ο: Ας γνωριστούμε ποιοι/ες είμαστε. Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας.

Εργαστήριο 2ο: Ερωτηματολόγιο για να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλον καλύτερα

Εργαστήριο 3ο: Χτίζω ενσυναίσθηση. Τα συναισθήματα μου και εγω. Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου

Εργαστήριο 4ο: Αναγνωρίζοντας ένα κοινωνικό θέμα. Αποκτώντας κοινωνική υπευθυνότητα

Εργαστήριο 5ο: Εξερευνώ και κατανοώ κοινωνικά θέματα, επιλέγω αυτό που με αφορά και επιθυμώ την επίλυσή του. Συνεργασία μαθητών/τριων για συλλογικές αποφάσεις.

Εργαστήριο 6ο: Αναζητώ λύσεις για το κοινωνικό θέμα που επέλεξα σε ομαδική συνεργασία. Δράσεις και ενέργειες προς την επίλυσή του.

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση αποτελεσμάτων. Διαχείριση, αυτοβελτίωση  και συλλογικότητα στις αποφάσεις και την επίλυση.

 

Τάξη ΣΤ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός - Διαφορετικότητα

Ο δικός μας τίτλος: «Αναπαραστάσεις και παραδοχές για τα φύλα στην τέχνη, τον λαϊκό πολιτισμό και την pop κουλτούρα: Είμαι ή γίνομαι …. Το φύλο μου;»

Εργαστήριο 1ο: Αδιόρατα στερεότυπα στη σκέψη και τη γλώσσα: Ανιχνεύοντας τις απόψεις μας και αναστοχασμός. Βιωματικές ασκήσεις.

Εργαστήριο 2ο: Σκέψου έξω από το κουτί, ή πόσο αδιαπέραστα είναι τα όρια ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια; Θεατρικός αυτοσχεδιασμός.

Εργαστήριο 3ο: Ξαναδιαβάζοντας τα κλασικά παραμύθια. Ανίχνευση στερεοτυπικού λόγου στα παραμύθια.

Εργαστήριο 4ο: Κοιτώντας κριτικά γυναικείες αναπαραστάσεις στην τέχνη και τη διαφήμιση. Δημιουργία διαφήμισης σε ψηφιακό περιβάλλον.

Εργαστήριο 5ο: Τα φύλα στα παιδικά περιοδικά.  Δημιουργία ξώφυλλου περιοδικού.

Εργαστήριο 6ο: Γαλάζια και ροζ παιχνίδια, συμβατικά και ηλεκτρονικά. Δημιουργική συνθετική εργασία.

Εργαστήριο 7ο: Εκστρατεύουμε ενάντια στις διακρίσεις: ένα σχολείο ελεύθερο έμφυλων στερεότυπων. Δημιουργία αφίσας και ανέβασμα του αρχείου στο διαδίκτυο.

ως προς τη Θεματική Ενότητα

01/02/22 – 31/03/2022

Ζω καλύτερα- Ευ Ζην

 

Τάξη Α΄: Τμήμα Α1

Επιμέρους θεματική ενότητα: ΥΓΕΙΑ: Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Ο δικός μας τίτλος: « ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»

Εργαστήριο 1ο: Πινακίδες Σήμανσης

Εργαστήριο 2ο: Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός

Εργαστήριο 3ο: Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως ποδηλάτης

Εργαστήριο 4ο: Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως επιβάτης

Εργαστήριο 5ο: Πηγαίνω και γυρνάω από το σχολείο με ασφάλεια- Τρόποι μετακίνησης

Εργαστήριο 6ο: Κατασκευή μακέτας δρόμου

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση - Αναστοχασμός

 

Τάξη Α΄: Τμήμα Α2

Επιμέρους θεματική ενότητα: ΥΓΕΙΑ: Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Ο δικός μας τίτλος: «Τροφή … για σκέψη»

Εργαστήριο 1ο: Η δίαιτα του Λιχούδη. Προβολή βίντεο

Εργαστήριο 2ο: Τροφική Πυραμίδα. Κατασκευή

Εργαστήριο 3ο: Συσκευασμένα τρόφιμα.

Εργαστήριο 4ο: Πείραμα σε βάζα

Εργαστήριο 5ο:Αγαπημένο πρωινό

Εργαστήριο 6ο: Οι μαθητές ετοιμάζουν πρωινό για τους μαθητές του σχολείου

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση –Αναστοχασμός. Φύλλο αξιολόγησης

 

Τάξη Β΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

Ο δικός μας τίτλος:« Μια απίθανη ομάδα»

Εργαστήριο 1ο: Η σημαντικότητα του καθενός

Εργαστήριο 2ο: Πώς περνάμε στην τάξη

Εργαστήριο 3ο: Κανόνες …είναι απαραίτητοι;

Εργαστήριο 4ο: Η εχθρόπιτα… επίλυση σύγκρουσης

Εργαστήριο 5ο: Δημιουργία συμβόλου

 

Τάξη Γ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

Ο δικός μας τίτλος:« Ο κανόνας του εσωρούχου»

Εργαστήριο 1ο: Η Κίκο και το χέρι: Παρουσίαση αφισών. Προβολή βίντεο. Αναγνώριση προσωπικών μερών στο σώμα. Παιχνίδι «Μη με μπερδεύεις». Φρίξος και Λίλη

Εργαστήριο 2ο: Τα αγγίγματα Διαφορά ανάμεσα σε ένα καλό και ένα κακό άγγιγμα: Hi five και άλλα αγγίγματα. Φρίξος και Λίλη 2

Εργαστήριο 3ο: Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου. Ομαδικά παιχνίδια.

Εργαστήριο 4ο: Ο Κανόνας των Εσωρούχων. Το σώμα μου, μου ανήκει. Όχι, σημαίνει όχι! Ανάγνωση παραμυθιού. κουκλοθέατρο

Εργαστήριο 5ο: Το μυστικό της Νίκης. Καλλιτεχνικές δραστηριότητες

Εργαστήριο 6ο: Το μυστικό της Νίκης 2 – Η περιπέτεια του Βίκτωρα. Δημιουργική γραφή. Δημιουργία κομικ.

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση - 7 γραμμές βοήθειας

 

Τάξη Δ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: «ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική ασφάλεια»

Ο δικός μας τίτλος: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια!»

Εργαστήριο 1ο: «Ας γνωριστούμε!»

Δραστηριότητες γνωριμίας-διερεύνηση προϋπαρχουσών γνώσεων

Εργαστήριο 2ο: Πινακίδες σήμανσης: α) σχεδιασμός-κατασκευή

                                                                    β) αξιοποίηση του βιβλίου μαθητή

Εργαστήριο 3ο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός».

α) Αξιοποίηση του βιβλίου μαθητή (προβολή ηλεκτρονικού βιβλίου)

β) Βιωματικές δράσεις

Εργαστήριο 4ο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως ποδηλάτης».

α) Αναζήτηση ιστότοπων σχετικά με το ποδήλατο

β) Ποίημα «Η ποδηλάτισσα»

γ) Εικαστική έκφραση μαθητών-φύλλο εργασίας

Εργαστήριο 5ο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως επιβάτης».

α) Αξιοποίηση βιβλίου μαθητή

β) Φύλλο εργασίας

Εργαστήριο 6ο: «Πηγαινοέρχομαι στο σχολείο με ασφάλεια!»-τρόποι

 μετακίνησης

α) Συζήτηση

β) Αξιοποίηση Η/Υ (χάρτες Google)

γ) Δημιουργία χάρτη (προσωπικό η διαδρομή προς το σχολείο)

δ) Σύνταξη κανόνων καλής οδικής συμπεριφοράς

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση-αναστοχασμός

α) Φύλλα αυτοαξιολόγησης

β) Σχολιασμός-συζήτηση

 

Τάξη Ε΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Ψυχική και συναισθηματική υγεία- Πρόληψη .

Ο δικός μας τίτλος: «Παίζουμε και μαθαίνουμε παρέα»

Εργαστήριο 1ο: Περιγράφω τον εαυτό μου και γνωρίζομαι καλύτερα με τους άλλους!

Εργαστήριο 2ο: Γράφω και μαθαίνω καλύτερα για μένα και τους άλλους.

Εργαστήριο 3ο: Καταλαβαίνοντας και νιώθοντας τον άλλον

Εργαστήριο 4ο: Μια θετική ιστορία για τον άλλον!

Εργαστήριο 5ο: Επικοινωνία, Έκφραση και συνεργασία

Εργαστήριο 6ο: Σκέφτομαι θετικά, Εκφράζομαι και Συναιργάζομαι!

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση –Αναστοχασμός. Βελτιώνομαι και προχωρώ!

 

Τάξη ΣΤ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: «Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση»

Ο δικός μας τίτλος: «Το σώμα μου, μια αξιοθαύμαστη μηχανή που μου ανήκει!»

Εργαστήριο 1ο: Προβολή βίντεο

Εργαστήριο 2ο: Συνάντηση με ειδικό επιστήμονα

Εργαστήριο 3ο: Θάνος Ασκητής «Σεξουαλική αγωγή»

Εργαστήριο 4ο: Παιχνίδια

Εργαστήριο 5ο: Δημιουργία αφίσας

Εργαστήριο 6ο: «Ο κανόνας των εσώρουχων», πρόγραμμα του Συμβουλίου της Ευρώπης

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

01/04/22- 31/05/2022

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

Τάξη Α΄: Τμήμα Α1

Επιμέρους θεματική ενότητα: STEM- Εκπαιδευτική ρομποτική

Ο δικός μας τίτλος: «Λιλιπούτειοι μηχανικοί»

Εργαστήριο 1ο: Εισαγωγική συζήτηση-διερεύνηση θέματος

Εργαστήριο 2ο: Κατασκευή «ρομπότ» με απλά υλικά

Εργαστήριο 3ο: Ζωγραφική με τη χρήση «ρομπότ»

Εργαστήριο 4ο: Έκθεση ζωγραφικής

Εργαστήριο 5ο: Αξιολόγηση του προγράμματος-παρουσίαση των εργασιών των παιδιών με ψηφιακή μορφή

 

Τάξη Α΄: Τμήμα Α2

Επιμέρους θεματική ενότητα: STEM- Εκπαιδευτική ρομποτική

Ο δικός μας τίτλος: «Βηματίζω όπως προγραμματίζω»

Εργαστήριο 1ο: Καταιγισμός ιδεών. Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν ένα ρομποτ

Εργαστήριο 2ο: Είμαι ένα ρομπότ. Τα παιδιά γίνονται ρομπότ

Εργαστήριο 3ο: Γίνομαι ρομπότ.

Εργαστήριο 4ο: Σχεδιάζω τα βήματα – Εισαγωγή στον προγραμματισμό.

Εργαστήριο 5ο:Προγραμματίζω το αυτοκίνητό μου – Κινούμαι στην πόλη

Εργαστήριο 6ο: Κατασκευή ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση - Αναστοχασμός

 

Τάξη Β΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Επιχειρηματικότητα - Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

Ο δικός μας τίτλος:« Επικοινωνώ – Προβάλλω - Διαφημίζω»

Εργαστήριο 1ο: Τι είναι διαφήμιση; Πώς γίνεται; Γιατί είναι χρήσιμη

Εργαστήριο 2ο: Τα είδη της διαφήμισης και οι τεχνικές της

Εργαστήριο 3ο: Δημιουργία προϊόντος ή υπηρεσίας για διαφήμιση

Εργαστήριο 4ο: Δημιουργώ διαφημιστική αφίσα

Εργαστήριο 5ο: Δημιουργώ ραδιοφωνική διαφήμιση

Εργαστήριο 6ο: Δημιουργώ τηλεοπτική διαφήμιση

Εργαστήριο 7ο: Αναστοχαζόμαστε, αξιολογούμε και προωθούμε τις τελικές εργασίες/Παρουσίαση portfolio

 

Τάξη Γ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας: Γνωριμία με τα επαγγέλματα

Ο δικός μας τίτλος:« Η ύφανση της προσωπικής ταυτότητας. Η επιλογή του επαγγέλματός μου»

Εργαστήριο 1ο: Οι στόχοι του προγράμματος/Η ομαδικής μας ταυτότητα. Παιχνίδι γνωριμίας

Εργαστήριο 2ο: Ποιός/-ά είμαι; Κάθε μαθητής/τρια δημιουργεί το δικό του/της πορτρέτο, με λέξεις , σύμβολα και σχήματα. Στη συνέχεια γίνεται παρουσίαση στην ολομέλεια.

Εργαστήριο 3ο: Ζωντανεύοντας τα χαμένα επαγγέλματα αναζητούν στο διαδίκτυο για τα χαμένα επαγγέλματα.

Ρωτούν τους γονείς και τους παππούδες τους για τα χαμένα επαγγέλματα.

Εργαστήριο 4ο: Η εξέλιξη ενός επαγγέλματος στον χρόνο. Δημιουργία κολάζ

Εργαστήριο 5ο: Οι επαγγελματίες μιλούν. Συνέντευξη μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, από επαγγελματία. Καταγραφή στοιχείων και συζήτηση στην ολομέλεια.

Εργαστήριο 6ο: Τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Οι μαθητές/τριες αναζητούν τα χαρακτηριστικά των επαγγελμάτων του μέλλοντος σε ομάδες. Στη συνέχεια φτιάχνουν ένα φυλλάδιο με επαγγέλματα που έχουν προοπτικές εξέλιξης στο μέλλον

Εργαστήριο 7ο: Βάζω στόχους και προχωρώ. Αξιολόγηση

 

Τάξη Δ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: «STEM» - Εκπαιδευτική ρομποτική

Ο δικός μας τίτλος: «Το διάστημα»

Εργαστήριο 1ο: «Γνωριζόμαστε από κάπου;», παιχνίδι γνωριμίας με ερωτήσεις

 Εργαστήριο 2ο: «Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά!»

Παρακολούθηση βίντεο Artificial Intelligence

Εργαστήριο 3ο: «Ο Ήλιος, πηγή ζωής»

α) Χρησιμοποίηση ψηφιακού υλικού

β) Δημιουργία ψηφιακής ιστορίας

Εργαστήριο 4ο: «Ήλιε-Γη-Σελήνη, Μέρα ή Νύχτα;»

Γνωριμία με την κίνηση της Γης μέσα από βίντεο Artificial Intelligence

Εργαστήριο 5ο: «Όμορφες κόρες του χρόνου»

Γνωρίζουν τις εποχές μέσα από βίντεο.

Εργαστήριο 6ο: «Ταξίδι στη Σελήνη»

Εργαστήριο 7ο: «Τι γνωρίζαμε; Τι γνωρίζουμε;»

 

Τάξη Ε΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: - Εκπαιδευτική ρομποτική

Ο δικός μας τίτλος: «Σχεδιάζουμε ένα ρομπότ»

Εργαστήριο 1ο: Σχεδιασμός ρομπότ. Τί είναι ρομπότ;

Εργαστήριο 2ο: Διερεύνηση για τα ρομπότ. Προβολή βίντεο

Εργαστήριο 3ο: Διερεύνηση λειτουργίας ρομπότ.

Εργαστήριο 4ο: Προγραμματισμός με τους αισθητήρες του micro: bit Πίνακας σημαντικών λέξεων

Εργαστήριο 5ο: Συμφωνώ ή διαφωνώ και γιατί

Εργαστήριο 6ο: Σχεδιασμός ρομπότ. Οι μαθητές/τριες με καθοδήγηση κατασκευάζουν ένα ρομπότ για την τάξη τους.

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση. Ερωτήσεις κλειστού τύπου

 

Τάξη ΣΤ΄

Επιμέρους θεματική ενότητα: Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας: Γνωριμία με τα επαγγέλματα

Ο δικός μας τίτλος: «Η ύφανση της προσωπικής ταυτότητας, η επιλογή του επαγγέλματός μου »

Εργαστήριο 1ο: Οι στόχοι του προγράμματος/Η ομαδική μας ταυτότητα.

Εργαστήριο 2ο: Ποιός/ά είμαι; Δημιουργία πορτρέτου

Εργαστήριο 3ο: Ζωντανεύοντας τα χαμένα επαγγέλματα. Διερεύνηση στο διαδίκτυο.

Εργαστήριο 4ο: Η εξέλιξη ενός επαγγέλματος στον χρόνο.

Εργαστήριο 5ο:

Εργαστήριο 6ο: Τα επαγγέλματα του μέλλοντος

Εργαστήριο 7ο: Ανατροφοδότηση Βάζω στόχους και προχωρώ - Αξιολόγηση

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

 

Το σχολικό κλίμα ήταν θετικό, ευχάριστο και ενθουσιώδης. Τα παιδιά συμμετείχαν με έντονο το ενδιαφέρον τους, με ενεργή εμπλοκή στις διαδικασίες, με ενθουσιασμό και ανάληψη πρωτοβουλιών.

Δημιουργήθηκε  κλίμα αυτοσεβασμού και εμπιστοσύνης, ανάπτυξη συλλογικού πνεύματος και αποδοχής και δημιουργήθηκαν οι  προϋποθέσεις για ένα ανοικτό σχολείο στην κοινωνία και μια μελλοντική κοινωνία για όλους.

 

Ειδικότερα οφέλη

 

Στα ειδικότερα οφέλη της εφαρμογής και υλοποίησης των Εργαστηρίων δεξιοτήτων συγκαταλέγεται το μεγάλο εύρος δεξιοτήτων (νου, μάθησης, ζωής, κοινωνικών, συναισθηματικών, τεχνολογίας) που καλλιεργούνται και διατρέχουν όλους τους θεματικούς κύκλους.

Η εμπλοκή στα εργαστήρια δεξιοτήτων δημιούργησε ένα πνεύμα ενθουσιασμού, δημιουργικότητας και ενδιαφέροντος για όλη τη σχολική κοινότητα που συνοδεύτηκε από εμπλοκή όλων των ενδιαφερόμενων μερών της σχολικής κοινότητας. Υπήρξε συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών καθώς και ενημέρωση και εμπλοκή των γονέων π.χ. συνεντεύξεις.

 

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

 

Αναγνωρίζοντας και ενισχύοντας τη σημασία της σχολικής κοινότητας δόθηκεπροτεραιότητα στους μαθητές και τις σχέσεις τόσο μεταξύ τους όσο και με τους εκπαιδευτικούςοι οποίοι κατανοούν την από κοινού ευθύνη για μάθηση και υγιή ανάπτυξη των μαθητών.

 

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

 

Μέσα από τη διάχυση των αποτελεσμάτων των επιμέρους δράσεων ανά θεματικό κύκλο γίνεται ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας για ζητήματα που αφορούν στο σύνολό της. Επίσης οι συνεργασίες  με φορείς και μέλη της ευρύτερης τοπικής κοινότητας ενισχύουν τη σχέση του σχολείου με την τοπική κοινότητα.

 

Προσαρμογέςγια τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

 

Για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών στα εργαστήρια δόθηκε προτεραιότητα στις ομαδικές δραστηριότητες, τα παιχνίδια ανάληψης ρόλων, τα διαδικτυακά παιχνίδια και τα ομαδικά παιχνίδια.

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

 

Συνεργασία με:

·         Σύμβουλο Εκπαίδευσης

·         Φορείς της τοπικής κοινότητας

·         Σύλλογος γονέων

·         Κέντρο πρόληψης Οδυσσέας

·         ΚΠΕ Θέρμου

·         ΚΠΕ Μεσολογγίου

·         Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων του Σχολείου μας

 

Τελικά προϊόντα(ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν

 

·         Κατασκευές με πηλό και πλαστελίνη

·         Φύλλα εργασιών και χειροτεχνίες

·         Κατασκευή ρομπότ

·         Άρθρα στην ιστοσελίδα του σχολείου

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

 

Χρησιμοποιήθηκαν:

·         άρθρα και βίντεο από το διαδίκτυο

·         σχολικά και εξωσχολικά βιβλία

·          εκπαιδευτικό υλικό από το site του ΟΑΣΠ σχετικά με τους σεισμούς

·          εκπαιδευτικό υλικό από το site της Unicef για τα δικαιώματα των παιδιών και των ανθρώπων

·          βιβλία σε ρόδες

·          εκπαιδευτικό υλικό από το site της action aid σχετικά με τον εθελοντισμό

·         εκπαιδευτικό υλικό από το φωτόδεντρο 

 

 


 

 

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

 

1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων

Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα

 

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 

 

 

Τα σχέδια δράσης που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας Ζω καλύτερα- Ευ ζην συνέβαλαν αποφασιστικά:

·                  στην ανάδειξη της αξίας της διατροφής και της άθλησης στην υγεία για κάθε ηλικίας

·                  στην ανάδειξη της μεσογειακής διατροφής στη σωματική και ψυχική υγεία

·                  στην προαγωγή της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας

·                  στον έλεγχο και έκφραση των συναισθημάτων τους

·                     στην καλλιέργεια του αυτοσεβασμού και του σεβασμού του σώματος

·                     στην καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας αλληλοσεβασμού και

·                     στην ανάδειξη της ισότητας μεταξύ των δύο φύλων 

 

Τα σχέδια δράσης που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας Φροντίζω το περιβάλλον συνέβαλαν:

·  στην αξιοποίηση της ιστορικής γνώσης και παράδοσης για την κατανόηση του ιστορικού, πολιτιστικού και κοινωνικού γίγνεσθαι

·                     στην ανάδειξη της αξίας της παγκόσμιας και τοπικής φυσικής κληρονομιάς προάγοντας την έννοια της αειφορίας και την ανάγκη διατήρησης της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς

·        στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και ευαισθητοποίησης απέναντι στην κλιματική αλλαγή και το οικολογικό αποτύπωμα

·        στη γνωριμία με τις φυσικές καταστροφές που λαμβάνουν χώρα σε όλο τον πλανήτη και τη συσχέτιση με τις ενέργειες των ανθρώπων

·        στην ανάδειξη μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος μέσα από την ανάπτυξη κουλτούρας από μικρές ηλικίες 

 

 

Τα σχέδια δράσης που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας

Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη συνέβαλαν:

·                     στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων με σκοπό τη διάπλαση των μαθητών σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες

·                     στην γνωριμία, κατανόηση και εκτίμηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

·                     στη μύηση στην έννοια του εθελοντισμού

·                     στην απόκτηση θετικών στάσεων και συμπεριφορών με σεβασμό στη διαφορετικότητα

·                     στην καλλιέργεια επικοινωνιακών και συνεργατικών δεξιοτήτων

·                     στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης όλων των μαθητών σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και

·                     στην καλλιέργεια του σεβασμού στη διαφορετικότητα 

 

Τα σχέδια δράσης που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία συνέβαλαν:

·                     στην ανάπτυξη δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης για την ομαλή προετοιμασία των μαθητών στην ψηφιακή εποχή

·                      στην προώθηση της δημιουργικής σκέψης μέσα από την καινοτομία

·                      στην ανάπτυξη προβληματισμών σχετικά με την επιλογή επαγγέλματος και την επιχειρηματικότητα

·                     στην ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης

 

2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης

(σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών)

 

ως προς το σχολικό κλίμα γενικά

 

Το σχολικό κλίμα ήταν θετικό, ευχάριστο και ενθουσιώδης. Τα παιδιά συμμετείχαν με έντονο το ενδιαφέρον τους, με ενεργή εμπλοκή στις διαδικασίες, με ενθουσιασμό και ανάληψη πρωτοβουλιών.

Δημιουργήθηκε  κλίμα αυτοσεβασμού και εμπιστοσύνης, ανάπτυξη συλλογικού πνεύματος και αποδοχής και δημιουργήθηκαν οι  προϋποθέσεις για ένα ανοικτό σχολείο στην κοινωνία και μια μελλοντική κοινωνία για όλους.

 

 

ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς)

·         Υπήρξε αρμονική συνεργασία, αλληλοαποδοχή και ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων.

·         Δόθηκε η δυνατότητα να απελευθερωθούν δημιουργικές ικανότητες των μαθητών και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για πιο δημοκρατικό σχολείο.

·         Καλλιεργήθηκαν ανθρώπινες αξίες όπως του σεβασμού, της  αλληλεγγύης και της υπευθυνότητας.

·         Εμπλουτίστηκε το ψηφιακό  αποθετήριο από τις δράσεις που κοινοποιήθηκαν στην εκπαιδευτική κοινότητα.

 

 

 

ως προς την τοπική κοινότητα

 

Μέσα από τη διάχυση των αποτελεσμάτων των επιμέρους δράσεων ανά θεματικό κύκλο γίνεται ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας για ζητήματα που αφορούν στο σύνολό της. Επίσης οι συνεργασίες  με φορείς και μέλη της ευρύτερης τοπικής κοινότητας ενισχύουν τη σχέση του σχολείου με την τοπική κοινότητα.

 

 

3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος

 

Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα)

·         Τα    μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού όπως και οι απουσίες εκπαιδευτικών και παιδιών λόγω νόσησης δυσκόλεψαν  τις ομαδικές εργασίες, τα επιμέρους εργαστήρια - δραστηριότητες και τις προγραμματισμένες δράσεις.

·         Περιορισμένος χρόνος για την υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, ειδικότερα στις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄.

·         Υλικοτεχνική υποδομή

·         Ελλιπής επιμόρφωση

·         Έλλειψη κατάλληλα διαμορφωμένων χώρων για την εφαρμογή δράσεων που προάγουν τις κινητικές δεξιότητες των μαθητών.

·         Δυσκολία αξιολόγησης της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας του παιδιού με την κλίμακα τεσσάρων βαθμών.

 

 

 

Προτάσεις

 

 

·         Πρόβλεψη για πρόσθετη χρηματοδότηση των σχολείων, ώστε να καλύπτουν με σχετική άνεση την ανάγκη υλικοτεχνικής υποστήριξης, τα απαραίτητα υλικά μέσα, τις μετακινήσεις κ.λ.π. που απαιτούνται, για την επίτευξη των στόχων των εργαστηρίων.

·         Μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή θεμάτων.

·         Μείωση των θεματικών κύκλων ανά σχολικό έτος.

·         Αναβάθμιση του υπάρχοντος υλικού στο ΙΕΠ με περισσότερες δράσεις για το δημοτικό.

·         Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στη διάρκεια της χρονιάς  με βιωματικά εργαστήρια και συνεχής ανατροφοδότηση.

·         Επιμόρφωση για τα  SΤΕΑΜ/SΤΕΜ εργαστήρια για τα ΡΟΒΟΤΙCS.

·         Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην περιγραφική αξιολόγηση.

·         Αναδιάρθρωση του Αναλυτικού Προγράμματος με μείωση της διδακτέας ύλης, έτσι ώστε να δοθεί χώρος και χρόνος να  καλλιεργηθούν στο χώρο του σχολείου δεξιότητες, ικανότητες και στάσεις ζωής με σκοπό τη διάπλαση των μαθητών/τριών σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου